Heb jij een optimale salesflow die voor je werkt? - de Groot

Wat is jouw strategie om prospects op je lijst te krijgen maar vooral ook warm te houden? Hoe zorg jij ervoor dat prospects jouw high-end dienst(en) kopen?

Het doel is zoveel mogelijk prospects in de pijplijn te krijgen en hen warm te houden. Zeker bij high-end diensten zullen prospects niet gelijk ‘ja’ zeggen op jouw aanbod. Je moet hen stap voor stap mee nemen in jouw verhaal, hen kennis laten maken met wie jij bent en jouw expertise. Ze moeten het vertrouwen krijgen dat jij hun probleem kan oplossen. Het vergt overigens een lange adem om dat vertrouwen op te bouwen. Daar gaat veel tijd en energie in zitten.

salesflow

Welke strategie heb jij uitgewerkt? Hoe zorg jij ervoor dat je continu werkt aan die vertouwensrelatie.

Hoe ziet jouw salesflow eruit?

Het doel van een salesflow:

Continu bijdragen aan de groei van het bedrijf
Vullen van de pijplijn en prospects warm houden.
Anticiperen op vragen van prospects
Conversie verhogen

Zoals gezegd, prospects hebben tijd nodig om een beslissing te nemen als het gaat om de aankoop van high-end diensten. Je moet naast het vullen van je pijplijn met prospects hen warm houden door van je te laten horen, je expertise te delen.

Om je pijplijn te vullen moet je in je strategie bepalen hoe je vanuit elk contactmoment een prospect gaat opvolgen.Heb jij een optimale salesflow die voor je werkt?

Welke contactmomenten bied jij?
Hoe laat je prospects de volgende stap zetten?
Hoe zorg jij ervoor dat je vertrouwen opbouwt?
En heb jij de flow al geautomatiseerd om tijd te besparen?

Het maakt niet uit hoe iemand bij je is gekomen, je moet er allereerst voor zorgen dat men op je lijst komt te staan zodat je de nieuwsbrief/blog kan sturen. Maar wat doe je daarna? Is het toesturen van je nieuwsbrief het enige in je salesflow of kan je meer bieden om die vertrouwensrelatie te verstevigen?

Een Virtueel Manager kan je helpen met het ontwikkelen en optimaliseren van de salesflow. Een VM analyseert de huidige situatie, helpt met het ontwikkelen en zorgt ervoor dat het proces na het eerste contact moment ingeregeld wordt.

Ieder contactmoment, per email, telefoon, social media bericht of Call To Action button op je website helpt bij het opbouwen van een vertrouwensrelatie. Neem dus alles mee in je strategie om een optimale vertrouwensrelatie op te bouwen.

Wil je weten wat ik voor jou kan betekenen? Neem gerust contact met mij op.