In mijn vorige blog, ‘Doe jij aan online ondernemen?’ gaf ik het al aan.
Online zijn met je bedrijf is vandaag de dag een ‘must’.
Je website is je belangrijkste tool, 24 uur per dag, 7 dagen per week.

Maar wat zet je nu op je website?

Overdenk eerst wat je website moet opleveren.
Wat is het belangrijkste doel van jouw website?
En wat wil jij kunnen doen met je website?

Ga vervolgens brainstormen en verzamel wat jij graag op je website zou willen zetten. In een later stadium ga je schiften tot de belangrijkste zaken.

Maar vergeet zeker niet iets te schrijven over wat het je klant oplevert als hij jou inhuurt?
Want wat is jouw expertise? Wat is je kernkwaliteit?
En hou het helder voor je bezoeker. Waar profileer jij je mee?

Je zet dus niet alles op je website. Dat maakt het te verwarrend voor de bezoekers.
Ze zullen zich dan afvragen of jij wel de expertise hebt waar zij naar zoeken.
Te veel informatie onthoudt de bezoeker toch niet. De kans dat hij afhaakt is dan groter.

Schrijf ook iets over je doelgroep.
Wat zijn de problemen bij jouw doelgroep en wat is het resultaat van jouw expertise? Welk probleem los jij op, waar help jij anderen mee?

Je website gaat niet over jou, maar over wat jij kunt betekenen voor de bezoeker. 

En wat wil je vervolgens dat de bezoeker doet met de informatie?

 een contactformulier invullen?
 telefonisch contact opnemen?
 aanmelden voor je nieuwsbrief?
 aanmelden voor je gratis weggever?
 aanmelden voor één van je diensten?

Denk vervolgens na, op iedere pagina, welke actie je wilt dat bezoekers ondernemen:

 leid ze zelf naar een volgende pagina
 vertel directief wat ze moeten doen
 teveel knoppen maakt het verwarrend

Je kunt hiervoor op elke pagina een opvallende knop met link zetten. Hoe opvallender de knop, hoe groter de kans dat ze erop klikken. Dit noem je een ‘Call tot Action’ button.

Een Virtueel Manager je kan adviseren over de inhoud van je website.
Een Virtueel Professional kan je vervolgens prima helpen met het plaatsen van je ‘Call to Action’ buttons, de formulieren waarop je bezoeker zijn gegevens kan achterlaten (dit noemen we opt-in formulieren) en de koppeling met je e-mail marketingtool.

Omdat er zoveel te vertellen valt over de inhoud van je website, en het te veel is om in één blog te behandelen, vertel ik je er in een volgende blog graag meer over.

De eerste stappen kun jij alvast zetten!

Heb je vragen of wil jij je ervaringen delen, laat gerust een reactie achter of neem contact met mij op.